آموزشی

راهنمای خرید مخزن 3000 لیتری و انواع آن

مخزن آب 3000 لیتری

مخزن آب 3000 لیتری یک بستر مناسب برای ذخیره‌سازی آب در منازل، مزارع، کارخانه‌ها و سایر مکان‌ها محسوب می‌شود. یکی از انواع مخزن‌های آب 3000 لیتری، منبع آب پلی‌اتیلن است که به‌صورت تک لایه، سه لایه و چهار لایه تولید و به فروش می‌رسد. مخزن پلی‌اتیلن سه لایه به‌صورت ضد جلبک و آنتی باکتریال ساخته شده و یک لایه محافظ در برابر اشعه UV دارد. بنابراین هیچ تغییری در رنگ، بو و طعم آب ایجاد نمی‌کند. البته این محصول برای نگهداری مایعات دیگر هم کاربرد دارد. در این مقاله از البرز مخزن همراه ما باشید تا شما را با راهنمای خرید مخزن 3000 لیتری و موارد استفاده از این محصول آشنا کنیم.

مخزن 3000 لیتری چه کاربردی دارد؟

مخزن آب 3000 لیتری پلاستیکی برای ذخیره و نگهداری آب شرب در محیط‌های روشن مناسب بوده و می‌تواند به‌صورت دولایه، چهار لایه، پنج لایه و فوم دار سفارش داده شود. هر شهروند در طول شبانه روز به طور متوسط 150 لیتر آب مصرف می‌کند. به همین دلیل مخزن 3000 لیتری بهترین گزینه برای ذخیره آب در ساختمان‌های مسکونی است. در این مخزن می‌توانید طیف وسیعی از مایعات با ph بازی و اسیدی را نگهداری کنید. با توجه به اینکه مخازن 3000 لیتری امکان متصل شدن به یکدیگر را دارند، می‌توانید تعدادی از این مخازن را به‌صورت واحد در صنایع مختلف و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار دهید. مخزن آب 3000 لیتری با خاصیت ضد خوردگی برای ذخیره‌سازی آب، نفت، مواد غذایی و… مناسب است و نصب تجهیزات آن هم بسیار ساده و راحت انجام می‌شود.

منبع آب 3000 لیتری

مخزن 3000 لیتری برای چه تعدادی مناسب است؟

مخزن 3000 لیتری برای خانه‌ها، ویلا‌ها و محیط‌های تجاری کوچک مناسب بوده و می‌تواند آب آشامیدنی مورد نیاز چندین خانوار را تامین کند. اندازه این مخزن به میزان مصرف آب، تعداد نفرات خانه و فضای موجود برای نصب مخزن بستگی دارد. البته برای مصارف بیش‌تر به مخازن بزرگ‌تر یا چندین مخزن احتیاج خواهید داشت. مطابق استاندارد اداره آب و فاضلاب، تانکر آب پلاستیکی 3000 لیتری برای 12 واحد مناسب است، به شرطی که سهم مصرفی هر واحد 250 لیتر در نظر گرفته شود.

در چه مکان‌هایی می‌توان از مخزن 3000 لیتری استفاده کرد؟

در ساختمان‌های مسکونی که فشار آب در طبقات بالا کم است، یا در نواحی که لوله کشی انجام نشده یا احتمال قطعی آب وجود دارد، از مخزن 3000 لیتری استفاده می‌شود. بهترین گزینه برای ذخیره آب شرب بهداشتی، مخزن آب 3000 لیتری است که بسیار مقاوم و بادوام بوده و نصب راحتی دارد. این مخزن با داشتن وزن سبک به راحتی جابه‌جا شده و هیچ درزی برای نشت مواد ندارد. از این رو می‌تواند در کشاورزی و صنایع مختلف برای نگهداری مایعات در کارخانه‌ها، ذخیره مواد شیمیایی و… استفاده شود. با توجه به فضای محیط و نیاز خود می‌توانید این مخزن را در مکان‌های دیگر نیز استفاده کنید. برای مثال:

  • مخزن ذخیره آب برای استفاده در فصول خشکسالی
  • پروژه‌های ساخت و ساز به عنوان مخزن آب یا مایعات ساختمانی
  • مزارع و زمین‌های کشاورزی برای آبیاری محصولات یا ذخیره آب برای آبیاری
  • صنایع بزرگ برای ذخیره‌سازی مایعات مختلف شامل آب، مواد شیمیایی، نفت و سوخت

انواع مخزن 3000 لیتری

مخازن 3000 لیتری با توجه به شکل و ابعاد خود مدل‌های مختلفی دارند. با توجه به فضایی که در اختیار دارید، می‌توانید یک مخزن آب با بالاترین کیفیت را تهیه کنید. برای مثال اگر سقف انبار شما کوتاه است، پیشنهاد می‌دهیم که مخزن‌های افقی یا بیضی شکل را بخرید. در مقابل اگر فضای کمی در اختیار دارید و ارتفاع سقف مکان مورد نظرتان زیاد است، یکی از انواع مخازن عمودی را سفارش دهید. در ادامه شما را با انواع مخزن‌های 3000 لیتری و ویژگی‌های هر کدام آشنا می‌کنیم.

  • مخزن آب عمودی

اگر محل نصب مخزن ارتفاع مناسبی دارد، مخزن آب عمودی با داشتن استحکام و مقاومت کافی از ارزش خرید بالایی برخوردار است. مخزن 3000 لیتری عمودی ظرفیت قابل توجه و قیمت مناسبی دارد. از این رو می‌تواند برای ساختمان‌های مسکونی، کارخانه‌ها، صنایع مختلف و واحد‌های تجاری کوچک تهیه شود.

منبع آب 3000 لیتری

  • مخزن آب افقی

مخزن آب افقی بهترین گزینه برای نصب در پشت بام خانه‌ها است. این مخزن در مقایسه با مخازن عمودی گران‌تر بوده و می‌تواند در سطح زمین هم استفاده شود. این مخزن همچنین مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی مختلف دارد و برای نگهداری مایعات مختلفی مثل آب، روغن، نفت، سوخت و… هم مناسب است. مخزن 3000 لیتری افقی دارای درپوش بوده و می‌توان مایعات مختلف را به‌صورت ایمن و مطمئن از طریق آن به مکان‌های دیگر انتقال داد. 

  • مخزن آب بیضی

مخزن 3000 لیتری بیضی برای مکان‌هایی که شکل هندسی خاصی دارند، مناسب است و باید در مکان‌هایی با ارتفاع کم، استفاده شوند. مخزن آب بیضی شکل با ظرفیت 3000 لیتری روی پشت بام منازل قابل نصب است و در فضای باز تحت تاثیر تابش نور خورشید و وزش باد قرار نمی‌گیرد. همچنین امکان رشد میکروب و جلبک هم در آن وجود ندارد.

  • مخزن آب قیفی

مخزن آب 3000 لیتری ته قیفی شبیه به مخروط طراحی شده و روی پایه‌های فلزی نصب می‌شود. این مخزن قابلیت نصب و راه‌اندازی در ارتفاع مورد نظرتان را دارد و در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم است. مخزن قیفی با داشتن شکل فشرده، فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهد و بسیار سبک و کم وزن است. از این رو خیلی راحت به مکان‌های مختلف منتقل می‌شود و امکان تخلیه کامل آن هم وجود دارد.

قیمت مخزن 3000 لیتری

قیمت مخزن آب 3000 لیتری به جنس مواد اولیه، نوع طراحی، ابعاد، تعداد لایه‌ها و… بستگی دارد. برای مثال قیمت مخزن پلی‌اتیلن سه لایه در مقایسه با مخزن تک لایه بیش‌تر است؛ زیرا این محصول با داشتن یک لایه مقاوم مانع جذب اشعه‌های فرابنفش نور خورشید می‌شود. مخزن آب افقی 3000 لیتری در مقایسه با مخزن‌های عمودی این ظرفیت گران‌تر است. برای خرید مخزن، توجه به استفاده از متریال درجه یک و بهداشتی اهمیت بالایی دارد. بنابراین هر چه از متریال مرغوب‌تر و باکیفیت‌تری استفاده شود، قیمت مخزن بالاتر رفته و دوام آن هم بیش‌تر می‌شود.

مخزن 3000 لیتری را از کجا بخریم؟

استفاده از مخزن‌هایی با ظرفیت بالا و کیفیت مرغوب، در صنعت نگهداری و حمل و نقل مواد مختلف بسیار مهم است. مخزن آب 3000 لیتری یکی از بهترین منابع ذخیره‌سازی آب است که مقاومت و طول عمر بالایی دارد. این مخزن که برای نگهداری روغن، مواد شیمیایی، سوخت و… نیز پیشنهاد می‌شود، طراحی زیبا و ساختار محکمی دارد. به همین دلیل اگر روی یک سطح صاف و هموار نصب شود، دچار هیچ گونه نشتی یا خرابی نمی‌شود. در این مقاله شما را برای خرید مخزن 3000 لیتری راهنمایی کردیم. شما می‌توانید هر یک از مخزن‌های 3000 لیتری با شکل‌های عمودی، افقی، بیضی و قیفی را از فروشگاه البرز مخزن با بهترین کیفیت ساخت و قیمت مناسب به‌صورت اینترنتی سفارش دهید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و مشاوره خرید مخزن 3000 لیتری از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

1 دیدگاه در “راهنمای خرید مخزن 3000 لیتری و انواع آن

  1. قاسم کراقلی گفت:

    سلام عرض ادب .جسارتن من یه مخزن به ابعاد زیر میخواستم برام دوریت کنید.
    اول چندلیتر آب میگیره.
    قیمت تمام شده چقدر میشه.
    طول ۱۷۰….عرض ۸۰…وارتفاع ۲۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *