آموزشی

راهنمای خرید مخزن 2000 لیتری

مخزن آب 2000 لیتری

خرید مخزن 2000 لیتری بدون داشتن اطلاعاتی راجع به کاربرد و موارد استفاده از آن، ممکن است باعث انتخاب نادرست و پرداخت هزینه‌های اضافی شود. در صورتی که اگر بدانید یک مخزن 2000 لیتری برای چه تعداد نفراتی مناسب است، امکان ذخیره آب آشامیدنی فراهم شده و فشار آب ساختمان هم بیش‌تر می‌شود. مخازن ذخیره‌سازی آب پلی‌اتیلن که در ابعاد و اشکال هندسی متفاوت طراحی و تولید شده‌اند‌، وزن سبکی داشته و از لحاظ قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. در این مقاله از البرز مخزن همراه ما باشید تا با بررسی راهنمای خرید مخزن 2000 لیتری به شما کمک کنیم تا حجم مناسبی از مخزن آپ پلی اتیلن را خریداری کنید.

مخزن 2000 لیتری چه کاربردی دارد؟

مخزن آب 2000 لیتری پلی‌اتیلن یکی از بهترین تجهیزات برای ذخیره‌سازی آب، انواع مایعات و مواد شیمیایی یا خوراکی است. این مخزن که به‌صورت سه لایه و آنتی باکتریال تولید می‌شود، در برابر اشعه فرابنفش مقاوم است؛ از این رو می‌تواند در فضای باز و زیر نور خورشید هم نصب و استفاده شود. 

با توجه به اینکه بیش‌تر ساختمان‌های مسکونی دارای انبار هستند، توصیه می‌شود که مخزن آب به همراه اتصالات آن را در انبار نگهداری کنید. بدین ترتیب یک مخزن یک لایه هم برای این محیط مناسب است؛ زیرا در صورت عدم تماس با نور خورشید یا لامپ، احتمال رشد جلبک وجود نخواهد داشت. 

مخزن 2000 لیتری بهترین گزینه برای ذخیره‌سازی آب شرب و دیگر مصارف خانگی است که هنگام قطع آب ساختمان کاربرد دارد و در مواقع دیگر برای افزایش فشار آب در طبقات بالا استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به دو یا چند تانکر 2000 لیتری دیگر هم متصل و به عنوان یک مخزن واحد استفاده شود. 

مخزن 2000 لیتری برای چه تعدادی مناسب است؟

بر اساس استاندارد اداره آب و فاضلاب، به ازای هر واحد مسکونی به 250 لیتر آب احتیاج است. مخزن آب 2000 لیتری برای 8 واحد مناسب بوده و می‌تواند نیاز‌های معمولی خانواده‌های 3 تا 5 نفره را برطرف کند.

در چه مکان‌هایی می‌توان از مخزن 2000 لیتری استفاده کرد؟

مخازن 2000 لیتری به عنوان مخازن ذخیره‌سازی مایعات و مواد شیمیایی در مکان‌های مختلف و برای فعالیت‌های گوناگونی استفاده می‌شوند. برخی از مکان‌هایی که می‌توان از یک مخزن 2000 لیتری استفاده کرد عبارتند از:

  • کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی برای ذخیره‌سازی محصولات شیمیایی یا سایر مایعات
  • تاسیسات نفت و گاز برای ذخیره‌سازی سوخت‌ها یا مواد شیمیایی
  • مزارع و زمین‌های کشاورزی برای ذخیره‌سازی آب و محلول‌های کوددهی
  • ‌ایستگاه‌های پمپاژ آب برای تامین و ذخیره آب
  • تاسیسات پزشکی و داروسازی برای ذخیره‌سازی مواد اولیه یا محصولات نهایی

قبل از استفاده از مخزن 2000 لیتری، لازم است از حداکثر ظرفیت مجاز، شرایط فنی و ایمنی مکان مورد نظر اطلاع کسب کنید.

تانکر آب 2000 لیتری

انواع مخزن 2000 لیتری

مخازن 2000 لیتری عمدتا از جنس پلی‌اتیلن هستند و در شکل‌های متنوع و با ضخامت‌های مختلفی ساخته می‌شوند. انواع مخازن آب با توجه به شکل و کاربردشان، در یکی از دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • عمودی

یکی از پرکاربردترین مخازن پلی‌اتیلن 2000 لیتری، مخزن‌های عمودی یا‌ ایستاده هستند که به دلیل طراحی منحصر‌به‌فرد و استحکام بالا در پشت بام و فضا‌های نسبتا محدود نصب می‌شوند.

  • افقی

یکی از انواع تانکر‌های آب پلاستیکی با ظرفیت 2000 لیتر، مخازن افقی یا خوابیده هستند که برای نگهداری و ذخیره‌سازی آب شرب در ساختمان‌های مسکونی کاربرد دارند. این مخازن 2000 لیتری را می‌توانید در فضا‌هایی با ارتفاع کم‌تر نصب کنید. 

  • آسان رو

یکی دیگر از انواع مخزن‌های 2000 لیتری، مخزن‌های آسان رو هستند. مخازن آسان رو برای فضا‌های کوچک کاربرد داشته و مخصوص راهرو‌ها و فضا‌هایی با این شکل طراحی شده‌اند.

  • مکعبی

مخزن‌های مکعبی با طراحی خاص و منحصربه‌فرد خود، برای فضا‌هایی که ارتفاع و مساحت محدودی دارند پیشنهاد می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید در فضاهایی که خیلی بزرگ نیستند، از مخزن 2000 لیتری با شکل مکعب استفاده کنید. 

  • بیضی

مخزن‌های بیضی شکل با داشتن ظرفیت 500 تا 5000 لیتر، برای نصب در فضا‌های کم ارتفاع مناسب هستند. اگر برای منزل مسکونی یا واحدهای تجاری به یک مخزن 2000 لیتری نیاز دارید و فضای نصب خیلی مرتفع نیست، مخزن 2000 لیتری با شکل بیضی را نصب کنید. 

  • قیفی

مخزن‌های قیفی با داشتن طراحی خاص، به تخلیه راحت‌تر مایعات در مخزن کمک می‌کنند. معمولا این تانکر‌ها به‌صورت تک لایه ساخته شده و برای نگهداری مایعاتی به جز آب به کار ‌می‌روند. شما می‌توانید مخزن 2000 لیتری را در مدل قیفی سفارش دهید. 

  • نیسانی

مخزن‌های نیسانی با داشتن طراحی منحصر‌به‌فرد برای نصب در وانت بار‌ها و نیسان‌ها مناسب بوده و برای انتقال مایعات مختلف به کار می‌روند. اگر به مخزن‌هایی با ظرفیت 2000 لیتر برای پشت نیسان یا وانت بار نیاز داشتید، مخزن نیسانی با این ظرفیت را بخرید. 

قیمت مخزن 2000 لیتری

قیمت مخزن 2000 لیتری به عوامل مختلفی مثل نوع مخزن، شکل ظاهری، کیفیت، ضخامت، متریال به کار رفته و… بستگی دارد. برای مثال یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت این مخزن‌ها، نحوه تولید آن‌ها است که به سه روش دستی، بادی یا روتومولدینگ انجام می‌شود. تعداد لایه‌های مخزن هم روی قیمت این محصول تاثیرگذار است. برای مثال مخزن‌های 2000 لیتری تک لایه ارزان‌تر از مخزن‌های سه لایه و چهار لایه هستند؛ چرا که ضد اشعه UV نبوده و حتما باید در محیط‌های تاریک و دور از نور خورشید نگهداری شوند. برخی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت مخزن‌های 2000 لیتری عبارتند از:

  • جنس مخزن: مخزن‌های فلزی، پلاستیکی یا فایبرگلاس قیمت‌های متفاوتی دارند.
  • کیفیت ساخت: مخزن‌های با کیفیت و مقاوم، قیمت بیش‌تری دارند.
  • تکنولوژی و امکانات: مخزن‌هایی که امکانات اضافه‌ای مثل کنترل حرارت و… دارند، گران‌تر هستند.

منبع آب 2000 لیتری

مخزن 2000 لیتری را از کجا بخریم؟

در این مقاله موارد استفاده از مخزن‌های 2000 لیتری آب و راهنمای خرید آن را بررسی کردیم. در پایان پیشنهاد می‌دهیم قبل از خرید این محصول، از جنس و کیفیت آن مطمئن شوید. مخزن‌هایی که از متریال مرغوب و باکیفیتی مثل پلاستیک مقاوم یا فایبرگلاس تولید می‌شوند، در حفظ سلامت و ماندگاری بیش‌تر آب موثر هستند. از این رو می‌توانند برای نگهداری آب و مایعات دیگر در مکان‌های مختلف استفاده شوند. شما می‌توانید مخزن‌های 2000 لیتری در انواع مختلف عمودی، افقی، آسان رو، بیضی، قیفی و… را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی البرز مخزن سفارش دهید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر یا مشاوره برای خرید محصول با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *