مخزن آب در تهران

خرید آنلاین مخزن آب در شهرقدس

خرید مخزن آب شهر قدس

ادامه حیات برای هر موجود زنده بدون آب غیرممکن است. به همین جهت تامین و ذخیره‌سازی آب مناسب، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود. بشر از گذشته‌های دور، به اهمیت ذخیره‌سازی آب پی برد و متوجه کمبود آب شد؛ بنابراین تصمیم گرفت تا به روش‌های مختلف آن را ذخیره و نگهداری کند. در این مسیر با ساختن سدهای خاکی و آب انبار‌ها، توانست تا مقدار زیادی آب را ذخیره کند. همچنین برخی از افراد آب را درون کوزه‌های بزرگ یا پوست حیوانات به اصطلاح مشک ذخیره می‌کردند. تا اینکه با پیشرفت تکنولوژی، افراد به ساخت مخازن قابل حمل از جنس‌های مختلف دست پیدا کردند.

امروزه با توجه به گوناگونی مخازن، در هر مکانی و در هر ابعادی از مخزن‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از شهرهایی که استفاده از مخزن آب در آن اهمیت زیادی دارد، شهر قدس است. شهر قدس، یکی از شهرهای قدیمی تهران محسوب می‌شود. قدس در مسیر جاده قدیم کرج واقع شده و آب و هوای نسبتا خوب و کوهپایه‌ای دارد. استفاده از مخزن آب در قدس برای مصارفی همچون مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی و آتش نشانی اهمیت زیادی دارد. 

آشنایی با شهر قدس

از پرجمعیت‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای تهران، شهر قدس است. این شهر با داشتن باغ و زمین کشاورزی و مجتمع‌های صنعتی، رشد جمعیت زیادی در سال‌های اخیر داشته است و یکی از شهرهای مهم ایران محسوب می‌شود. نام شهر قدس در گذشته، قلعه حسن خان بوده که تنها بیست کیلومتر با جاده اصلی شهر فاصله دارد. از نظر موقعیتی هم در بخش غربی تهران واقع شده است.

این شهر در رتبه چهارم پرجمعیت‌ترین شهر تهران قرار دارد. در سال‌های گذشته تعداد مهاجران به این شهر افزایش یافته است. این شهر از نظر امکاناتی و موقعیت جغرافیایی نسبت به دیگر شهرهای تهران بسیار مناسب است، به همین دلیل وجود منبع آب در قدس اهمیت زیادی پیدا کرده است.

آشنایی با ماهیت مخزن آب

مخزن آب به محفظه‌ بسته‌ای‌ می‌گویند که برای نگهداری و ذخیره‌سازی آب استفاده می‌شود. مخازن آب با توجه به موادی که درون آن نگهداری می‌شود، در صنایع مختلف کاربرد دارند. بنابراین یکی از تقسیم‌ بندی‌های مخزن‌ها، به مخزن‌های آب شرب و غیر قابل شرب تقسیم می‌شود. غیر قابل شرب منظور همان مواد شیمیایی و اسید و … است. مواد و متریال اولیه‌ای که در ساخت مخازن کاربرد دارد، تنوع گسترده‌ای دارند. از جمله مخازنی که برای نگهداری آب کاربرد دارند، مخزن آب پلیمر، مخزن بتنی، مخزن فلزی و … هستند.

مخزن‌های ذخیره آب به دو صورت ساخت در محل و یا پیش ساخته تولید می‌شوند. به همین دلیل حجم و ابعاد متفاوتی دارند. مخازن فلزی نگهداری آب دارای تاریخچه گسترده‌ای بوده و در گذشته کاربرد زیادی داشتند، اما امروزه با توجه به ویژگی‌های مثبت مخزن‌های پلاستیکی، این مخازن محبوبیت بیشتری در بین افراد پیدا کرده‌اند.

انواع مخزن آب قابل استفاده در شهر قدس

تانکر آب در شهر قدس با توجه به نوع صنعت انتخاب می‌شود. نمی‌توان یک مخزن و تانکر را برای همه صنایع پیشنهاد داد. از طرف دیگر انواع مختلفی از مخازن در بازار وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و معایب مخصوصی دارند. رایج‌ترین مخازنی که در شهر قدس استفاده می‌شود، شامل موارد زیر است:

  • مخزن آب پلاستیک یا پلی‌اتیلن: این مخزن رایج‌ترین مخزن آب است که در مقاصد تجاری، صنعتی و مسکونی کاربرد زیادی دارد. در مخزن‌های پلی‌اتیلن از پلاستیک ایمن و با کیفیت برای ذخیره آب آشامیدنی و مواد غذایی استفاده شده است. مخازن آب پلی‌اتیلن در ابعاد و شکل‌های مختلف در دسترس هستند.
    از مزایای مخازن پلاستیکی، می‌توان به مقاومت در برابر زنگ زدگی اشاره کرد. از آنجایی که مخزن‌های فلزی در برابر رطوبت دچار خوردگی و زنگ زدگی می‌شوند، مخزن‌های پلاستیکی مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند. 
  • مخزن آب فولادی: این مخازن آب از فولاد ضد زنگ یا فولاد گالوانیزه ساخته شده‌اند. منابع فولادی آب برای ذخیره حجم آب بسیار بالا مناسب هستند.
  •  مخزن آب فایبرگلاس: اولین ویژگی این مخزن آب، وزن پایین و سبک آنهاست. مخزن‌های فایبرگلاس از پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس ساخته شده که کاربردهای گوناگونی دارد.

 استفاده از مخزن آب در صنعت کشاورزی در شهر قدس

با توجه به کمبود منابع آب زیرزمینی، بسیاری از کشاورزان در شهر قدس امروزه مخزن‌های پلی اتیلن را تهیه کرده‌اند. معمولا در کشاورزی برای آبیاری زمین و مراتع، وجود یک مخزن پلی‌اتیلن ضروری است. مخازنی که در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید چند لایه باشند و حتما از سا‌یه بان برای نگهداری آن استفاده شود. این مخازن چون در معرض آفتاب قرار می‌گیرند باید دارای لایه‌ی پوششی باشند تا درون مخزن جلبک ایجاد نشود.

مقایسه مخزن‌های پلاستیکی با مخزن‌های فلزی

  • طول عمر تانکر و زمان ماندگاری

معمولا مخزن‌های فلزی از ورق گالوانیزه تولید می‌شوند. در صورت مخدوش شدن این لایه‌های گالوانیزه، در زمان آبگیری دچار زنگ زدن می‌شوند و در نهایت مخزن سوراخ می‌شود. توجه داشته باشید که بیشتر مخازن گالوانیزه در بازار ویژگی فود گرید ندارند. بنابراین نمی‌توان آب آشامیدنی یا مواد غذایی درون آن ذخیره کرد.

مهم‌ترین ویژگی مخزن‌های پلی‌اتلین، داشتن ویژگی فود گرید آن است. همچنین با داشتن نشان سیب سلامت کاملا ضد خوردگی و زنگ زدگی هستند. مخزن‌های پلاستیکی با داشتن لایه‌های مختلف، در برابر اشعه UV نیز مقاومت زیادی دارند و اجازه ورود میکروب و نور خورشید را به درون مخزن نمی‌دهند.

  • نحوه نگهداری از مخزن

با خرید مخزن آب در قدس باید با نحوه نگهداری از آن هم آشنایی پیدا کنید. در مخازن فلزی باید به صورت دوره‌ای و برای جلوگیری از زنگ زدن و خوردگی، باید علاوه بر تمیزکاری، پوشش ضد زنگ داخل مخزن هم تجدید شود. در مخزن‌های پلی اتیلن با توجه به اینکه ضد زنگ و ضد خوردگی هستند، نحوه نگهداری راحت‌تر است. تنها کافی است تا از فشار مکانیکی زیاد به درون مخزن جلوگیری شود.

  • کیفیت آب

آب درون مخزن فلزی، کیفیت پایین‌تری دارد. چون مخزن‌های فلزی دارای پوشش چندگانه در برابر خوردگی هستند، این فلز بر روی طعم آب اثر می‌گذارد و وارد آب می‌شود. آب درون مخزن پلی‌اتیلن در خالص‌ترین کیفیت وجود دارد. مواد پلاستیکی به درون آب نشت پیدا نمی‌کنند و در نتیجه طعم و بوی آب هیچ تغییری نمی‌کند. 

  • اندازه

مخازن فلزی معمولا برای حجم زیادی از آب کاربرد دارند. بنابراین در صنایعی که به مخازنی با ابعاد بسیار وسیع نیاز دارند، پیشنهاد ما مخزن گالوانیزه است. این در حالی که مخازن پلی‌اتیلن می‌توانند با قابلیت اطمینان بالا برای ذخیره سازی حدود 20000 لیتر مورد استفاده قرار گیرند. همچنین تنوع ابعاد و اندازه در مخزن‌های پلاستیکی بیشتر است.

  • قیمت

قیمت مخزن آب در قدس به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی مخزن‌های پلاستیکی قیمت پایین‌تری نسبت به مخزن‌های فلزی دارند.

مزایای استفاده از مخزن آب پلاستیکی

  • عدم تغییر در ویژگی‌های آب همچون بو و طعم آن
  • وزن پایین و قابلیت جابه‌جایی راحت
  • دارای بدنه یکپارچه و بدون درز
  • ساخته شده از نوعی پلی‌اتیلن فود گرید که می‌توان مواد غذایی در مخزن نگهداری کرد
  • قابل تهیه در اندازه و ابعاد مختلف
  • دارای درب پیچی و بسیار با کیفیت
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و گرما و سرما
  • جلوگیری از رشد جلبک و باکتری به دلیل چند لایه بودن

خرید مخزن آب در قدس

امروزه با توجه به کاهش حجم باران و افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی، خرید مخازن آب در انواع مختلف به صورت گسترده‌ای در حال وقوع است. از آنجایی که کشور ما جزو کشورهای کم آب محسوب می‌شود، خرید مخزن آب ضرورت زیادی دارد. همانطور که گفتیم، در شهر قدس هم برای استفاده در باغ و زمین‌های کشاورزی، اماکن تجاری و صنعتی و حتی منازل مسکونی از مخزن آب استفاده می‌شود.

خرید منبع آب در قدس با توجه به حجم مخزن، بودجه مورد نظر و محل قرار گیری مخزن می‌تواند امری بسیار چالش برانگیز باشد. مخزن‌های پلاستیکی قابلیت ساخت و تولید در حجم‌ها‌ و اشکال سه بعدی متفاوتی دارند. اصولا مخزن آب پلی‌اتیلن با استفاده از روش روتو مولدینگ‌ یا قالب‌گیری چرخشی تولید می‌‌شود.

 

سخن پایانی در خصوص خرید مخزن آب در قدس

در این مقاله در مورد خرید تانکر آب در قدس صحبت کردیم. از آنجایی که کمبود آب مشکلی جدی در کشور ما محسوب می‌شود، بنابراین ذخیره و نگهداری آب در شهرهای مختلف همچون شهر قدس اهمیت زیادی دارد. مخزن‌ها در انواع مختلف و با ابعاد گوناگون ساخته شده‌اند. در شهرهای پرجمعیتی همچون تهران که نیاز به ذخیره آب بالاست، تولید مخزن‌ هم به صورت انبوه و گسترده انجام می‌شود. قبل از خرید مخزن حتما با ماهیت و ویژگی انواع مخازن آشنا شوید تا یک مخزن مناسب را تهیه کنید. در مقاله بالا تمامی نکات لازم برای خرید یک مخزن مناسب در شهر قدس برای شما آورده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *