آموزشی

کاربرد وان های پلی اتیلن

پرورش ماهی در وان صنعتی

اگر شما از وان پلی اتیلن استفاده می‌کنید، به سبب نوع و موضوع استفاده خود از وان‌های پلی اتیلن، کارکرد آن را می‌دانید. اما آیا به کاربرد وان های پلی اتیلن در همه موارد آشنایی دارید؟ احتمالاً نه! در این مقاله می‌خواهیم به این پرسش پاسخ بدهیم که کاربرد وان های پلی اتیلن چیست. پس با البرز مخزن همراه باشید.

وان پلی اتیلن چیست؟

مدت‌هاست که محصولات پلی اتیلنی جای خود را در بین مصرف‌کنندگان باز کرده‌اند و کاربرد پلی اتیلن در صنایع مختلف ثابت شده است. اما در این بین کمتر به وان های پلی اتیلن پرداخته شده؛ همانطور که از نامش پیداست، این وان‌ها از پلی اتیلن ساخته می‌شوند. آن هم از نوع پلی اتیلن فود گرید که برای مصارف بهداشتی و غذا و دارو مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و کاربرد بسیاری در صنایع دارد. وان پلی اتیلن به دلیل نوع قالب‌گیری در فرایند تولید، ساختار بسیار مقاومی دارد. در عین اینکه بسیار سبک است؛ این دو عامل به عنوان دو جنبه مثبت در وان‌های پلی اتیلن، باعث محبوبیت بالای آنها شده است.

وان پلی اتیلن در انواع سایز و عمق، با ظرفیت‌های نگهداری مختلف مایعات تولید می‌شود و برای ذخیره انواع مایعات، اسیدها، بازها و مواد روغنی و بهداشتی کاربرد دارد. این وان‌ها قابل ساخت در انواع سایز سفارشی مشتری است؛ شما می‌توانید برای سفارش وان پلی اتیلن در انواع سایز مختلف با البرزمخزن در تماس باشید.

کاربرد وان های پلی اتیلن در شیلات

یک کاربرد وان های پلی اتیلن در زمینه تولید و نگهداری شیلات است. تا جایی که به وان‌های پلی اتیلنی، وان شیلاتی نیز می‌گویند. این وان‌ها با بهره‌گیری از پلی اتیلن فود گرید و جلوگیری از واکنش‌های مضر با مایعات مختلف، محل مناسبی برای رشد و نمو انواع شیلات هستند.

بطور کلی کاربرد وان های پلی اتیلن در صنایعی که در آن با موجودات زنده آبزی طرف هستیم، بیشتر است. برخی از کاربردهای وان‌های پلی اتیلن را در ادامه خواهید خواند.

کاربرد وان های پلی اتیلن در پرورش میگو

وان‌های پرورش میگو که در مراکز تولید و پرورش شیلات مشاهده می‌کنید، همین وان‌های پلی اتیلن هستند که در ابعاد و سایزهای مختلفی استفاده می‌شوند. در مواردی که سایز وان‌ها کفاف مقدار میگوی پرورشی را ندهد، از منابع پلی اتیلنی به جای وان استفاده می‌شود. معمولاً به نسبت هر مقدار فضایی که برای نگهداری آب در وان‌های پلی اتیلنی در نظر می‌گیرند، مقدار مشخصی میگو قابل پرورش است؛ پیشنهاد می‌کنیم قبل از تهیه وان پرورش میگو این موارد را با کارشناس بررسی نمایید.

وان پرورش ماهی استخری

یکی دیگر از کاربردهای رایج وان‌های پلی اتیلن، در صنایع شیلات و پرورش انواع ماهی استخری است. البته بهتر است برای تولید و پرورش ماهی‌های زینتی با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید. اما یک کاربرد وان های پلی اتیلن در زمینه تولید و پرورش ماهی‌های زینتی است.

کاربرد وان های پلی اتیلن در صنایع تولیدی

وان‌های پلی اتیلن در صنایع مختلف کاربرد دارد. هر جایی که قرار است مایعات در حین فرایند کار ذخیره شوند، وان های پلی اتیلن به کار می‌روند. اما در مورد ماندگاری کیفیت مایعات ذخیره شده در وان های پلی اتیلن باید دقت داشته باشید. وان های پلی اتیلن تک لایه هستند و مایعاتی که در آن نگهداری می‌شوند نباید مدت زمان طولانی باقی بمانند.

مثال‌های مختلفی از کاربرد وان های پلی اتیلن در صنایع وجود دارد. در انواع صنایع شیمیایی و نگهداری انواع رنگ و رزین‌های صنعتی در فرایند تولید و مصرف از وان های پلی اتیلن استفاده می‌شود. همچنین هنگامی که خطوط تولید در فرایند خود نیاز به عبور تولیدات از مخزن مناسب مایعات خاصی دارند، به سراغ وان پلی اتیلن می‌آیند. وان پلی اتیلن به دلیل اینکه دارای از مواد فود گرید تولید شده، در انواع صنایع غذایی نیز کاربرد دارد.

برای مثال در صنایع ساخت و تولید انواع رادیاتور خودرو، در مراحل تست و چکاپ در حین و بعد از فرایند تولید رادیاتور، از وان های پلی اتیلن استفاده می‌شود. به این صورت که بخشی از فرایند تست خطوط تولید داخل مایعات انجام می‌گیرد. یا در صنایع تراشکاری و کار با ماشین آلات صنعتی، وان های پلی اتیلن برای نگهداری انواع آب صابون و نفت خام استفاده می‌شود.

و مثالی دیگر از کاربرد وان های پلی اتیلن، در صنعت شیرینی سازی و ساخت شکلات صنعتی است؛ که در طول خط تولید از وان پلی اتیلن برای نگهداری شکلات، قهوه و سایر مواد اولیه مایع و غیر مایع استفاده می شود.

کاربرد وان های پلی اتیلن در صنایع کشاورزی

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، وان پلی اتیلن در صنایع کشاورزی کاربرد ویژه‌ای دارد. به غیر از شیلات، وان های پلی اتیلنی در صنایع دامپروری نیز کاربرد ملموسی پیدا می‌کنند. نگهداری انواع مایعات مربوط به دامپروی در وان های پلی اتیلن کاملاً رایج است. چرا که دام‌ها آب خود را از داخل وان های پلی اتیلن می‌نوشند.

نگهداری موقت از سایر مایعات مربوط به حوزه دام‌پروری نیز با وان‌های صنعتی مقدور است. در صنایع کشاورزی و در هنگام نیاز به محلی برای نگهداری آب برای تولیدات خاص، وان های پلی اتیلنی گزینه شماره یک هستند.

نکات استفاده از وان های پلی اتیلن

همانطور که متوجه شدید وان های پلی اتیلن کاربردهای بسیاری دارند که در این مقاله، فقط به بخشی از آن اشاره شد. اما در هنگام استفاده از وان های پلی اتیلن مواردی را باید در نظر بگیرید تا بهترین کاربرد وان های پلی اتیلن را شما داشته باشید.

پیشتر نیز گفته شد که وان پلی اتیلن از نوع تک لایه پلی اتیلن فودگرید تولید می‌شود و ضمن کارکرد بهداشتی آن، بسیار مقاوم است. همچنین ایجاد درگاه برای اتصالات و نصب آن روی وان‌ها بسیار آسان و با مته مخصوص امکان‌پذیر است. برای آب‌بندی و نشتی‌گیری مخازن پلی اتیلن، اتصالات مخصوص پلی اتیلنی در دسترس است که برای بررسی و استعلام قیمت این اتصالات می‌توانید با همکاران ما در تماس باشید.

اما نکته بسیار مهمی که در مورد وان های پلی اتیلنی باید در نظر بگیرید، عدم مقاومت مایعات در این وان‌ها در برابر نور خورشید است. البته این یک امر بدیهی به واسطه باز بودن دهانه وان است. اما چون نام منابع و مخازن پلی اتیلن با خاصیت ضد جلبک و آنتی باکتریال آن یکسان شده، باید این نکته را در نظر بگیرید که تنها مخازن سر پوشیده سه لایه پلی اتیلنی از چنین خاصیتی برخوردار هستند و باید در نظر داشته باشید که در مورد مخازن روباز این مورد صدق نمی‌کند. وان های پلی اتیلنی و مخازن تک لایه پلی اتیلنی نیز از همین دسته‌اند.

مشاوره قبل از خرید ضرورت، یک خرید موفق است!

وان های پلی اتیلن برای مصارف و کارکردهای گوناگون با اتصالات و کاربردهای مختلف تولید و عرضه می‌شوند. شما ممکن است برای موردی که قصد مصرف این وان‌ها را دارید، تصوری داشته یا در جایی آن را مشاهده کرده باشید و الان تصمیم به خرید گرفته‌اید. دقیقاً اینجاست که به یکی از مشکلات عمده در هنگام تهیه و تجهیز کارخانه یا کارگاه خود بر می‌خورید. برای مثال وان‌هایی برای نگهداری شیلات خریده‌اید اما عمق مناسبی را برای آن نوع خاص از آبزیان که قصد نگهداری آن را دارید انتخاب نکرده‌اید. لذا توصیه می‌شود حتماً قبل از خرید نسبت به کاربردی که از وان‌های پلی اتیلنی انتظار دارید از مشاورین ما کمک بگیرید. همکاران ما در البرز مخزن در ساعات اداری آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *