مخزن آب در تهران

سفارش آنلاین مخزن آب در شمیرانات

مخزن آب شمیرانات

امروزه بقای موجودات زنده در گرو دسترسی به آب است. آب از مهم‌ترین عوامل برای زنده ماندن انسان و دیگر موجودات محسوب می‌شود. به همین دلیل در طول تاریخ انسان‌ها همواره تلاش کردند تا از ابزار و وسایل مختلف برای ذخیره‌ی آب استفاده کنند. به همین دلیل محفظه‌ای که برای ذخیره آب استفاده می‌شود، اهمیت زیادی دارد. با پیشرفت علم در سال‌های اخیر ابزارهای مختلفی برای ذخیره کردن آب تولید شده است که یکی از این ابزارها مخزن آب پلی‌اتیلن است.

از طرفی یکی از شهرستان‌های شهر تهران، شمیرانات بوده که جزو مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی محسوب می‌شود. ذخیره آب در این شهرستان اهمیت زیادی دارد و بهترین روش برای صرفه جویی و ذخیره آب در این منطقه، استفاده از تانکر آب است. مخزن آب در شمیرانات در انواع مختلفی به فروش می‌رسد. در ادامه مقاله قصد داریم تا در خصوص خرید مخزن آب در شمیرانات بیشتر صحبت کنیم.

آشنایی بیشتر با شهرستان شمیرانات

شهرستان شمیرانات از سه بخش لواسانات، مرکزی، رودبار قصران تشکیل شده است. این شهرستان از شمال به مازندران و از جنوب به شهر تهران و فیروزکوه متصل می‌شود. این منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا در زمان پهلوی و قاجار جزو استراحتگاه پادشاهان محسوب بوده است.

با توجه به اینکه شهرستان شمیرانات در دامنه البرز قرار گرفته، آب ‌و هوایی کاملا سرد و خنک دارد. از نظر منابع آب هم دارای چشمه‌ها و رودهای کوچک است؛ بنابراین تا حد زیادی کمبود آب ندارد. اما یکی از مشکلاتی که ساکنین شهرستان شمیرانات دارند، نحوه ذخیره آب است. 

بهترین روش ذخیره آب در شهرستان شمیرانات، استفاده از تانکرهای پلاستیکی است. این تانکرها در منازل مسکونی، مکان‌های تجاری و اداری، شرکت‌ها و حتی زمین‌های کشاورزی و باغات هم قابل استفاده هستند. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر مخزن‌های آب و کاربرد آنها می‌پردازیم.

مخزن آب چیست و آشنایی با تاریخچه آن

به هر نوع ابزاری که بتوان آب را در مدت زمان مشخصی در آن ذخیره کرد، مخزن آب می‌گوییم. ذخیره آب در مخزن‌های پلی اتیلن با تغییر بو، مزه، رنگ و … همراه نیست؛ به همین دلیل متداول‌ترین مخزنی که در صنایع کاربرد دارد، مخزن پلی‌اتیلن است. اولین مخازن استفاده شده برای نگهداری آب به حدود 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و از جنس سفال بوده است، در حالی که مخازن آب پلاستیکی امروزه نقش بسیار پررنگ و انکارناپذیری در زندگی شهری و انسانی دارند. 

ویژگی‌های مهم مخزن آب پلی اتیلن چیست؟

  • ویژگی اول: کیفیت مخزن آب پلاستیکی

برای اینکه هر محصولی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم، باید به ویژگی‌ها و کیفیت آن توجه داشته باشیم. ویژگی‌هایی همچون وزن مناسب، طول عمر بالا، عدم واکنش با مواد شیمیایی، حمل و نقل راحت، استحکام زیاد، عدم نشت و … از جمله ویژگی‌های مخزن آب پلاستیکی هستند.

  • ویژگی دوم: تنوع در ابعاد ‌و لایه‌های مخزن پلاستیکی

مخزن‌های پلاستیکی در انواع و شکل‌های مختلف همچون عمودی، مکعبی، افقی، زیرپله‌ای و … وجود دارند. همچنین تعداد لایه‌های استفاده شده در این مخازن هم ( تک لایه، سه لایه، دو لایه ) متفاوت است.

  • ویژگی سوم: قیمت مخزن پلاستیکی

قیمت منبع آب در شمیرانات قطعا در مقایسه با مخزن‌های فلزی در آنجا کمتر است. به طور کلی با توجه به مواد و کیفیتی که در ساختار مخزن پلاستیکی به کار می‌رود، این مخازن قیمت‌های مختلفی دارند.

  • ویژگی چهارم: آستانه تحمل بالای مخزن پلاستیکی

تانکرهای پلاستیکی از نظر آستانه یا میزان تحمل در مقابل دمای سرد و گرم، از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و نسبت به مخازن فلزی برتری محسوسی دارند. 

  • ویژگی پنجم: کیفیت بالای آب درون مخزن 

همانطور که گفتیم، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تانکر آب پلاستیکی، حفظ کیفیت آب و عدم تغییر در طعم، مزه و رنگ آب آن است. این ویژگی به دلیل نوع متریالی است که در ساختار آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخزن پلاستیکی با هیچ گونه موادی که درون آن ریخته می‌شود، واکنش شیمیایی نشان نمی‌دهد و در نتیجه کیفیت مواد ذخیره شده در مخزن تغییری نخواهد کرد.   

  • ویژگی ششم: عمر بالای مخزن پلاستیکی آب

از دیگر ویژگی‌های مهم مخزن پلاستیکی می‌توان به طول عمر بالای آن اشاره کرد. اگر از یک تانکر آب به خوبی مراقبت کنید، می‌توان تا بیست سال بدون هیچ مشکلی کار کند. سرویس و پاکسازی مخزن از مهم‌ترین روش‌های مراقبت از آن است.

  • ویژگی هفتم: کاربری آسان مخزن آب 

با توجه نوع مواد و متریال به کار رفته در تولید منبع آب در شمیرانات، در مقایسه با بسیاری از مخازن دیگر همچون مخزن‌های فلزی، بسیار سبک‌تر بوده و حمل و نقل، نصب و جابه‌جایی آن بسیار ساده‌تر است.

مخزن‌های آب در شمیرانات چه کاربردی دارند؟

در گذشته از مخازن آب صرفا برای ذخیره کردن آب آشامیدنی و مصرفی استفاده می‌کردند. اما امروزه این مخزن‌ها کاربردهای بسیار گسترده‌تری پیدا کرده است. در حقیقت مخازن آب پلاستیکی با توجه به نوع کاربردی که دارند، می‌توانند وظایف متعددی هم داشته باشند. اما مهم‌ترین وظیفه آن‌ها حفظ سلامت آب و محافظت آن در برابر ویروس‌ها، جلبک‌ها، باکتری‌ها و شیوع بیماری است. مهم‌ترین کاربرد مخازن آب به شرح زیر است:

  • ذخیره سازی و تأمین آب آشامیدنی و آب مصرفی انواع مختلف ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و …
  • استفاده از مخزن آب در سیستم‌های اطفاء حریق و سیستم‌های آتش‌نشانی
  • استفاده از تانکر آب در صنعت کشاورزی و آبیاری محصولات و باغ‌ها
  • استفاده از مخزن آب در صنایع تولیدی مختلف همچون صنایع غذا و دارو، فولاد، شیمیایی، لوازم‌خانگی و …

انواع مخزن آب در شمیرانات

همانطور که گفتیم، در طول تاریخ مخزن‌ها از متریال‌های مختلفی ساخته شده‌اند. سنگ، چوب، سفال از قدیمی‌ترین مواد استفاده شده در تولید مخازن آب هستند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگر از این مواد برای ساخت مخزن استفاده نمی‌شود. پرکاربردترین نوع تانکر آب در شمیرانات، از جنس پلاستیک بوده که کاربرد بسیار متنوعی نیز دارد. در ادامه به بررسی انواع مخازن آب می‌پردازیم:

  1.  مخزن‌های فلزی تنوع بالایی از نظر جنس، ابعاد و اندازه دارند. بزرگ‌ترین عیب این مخزن‌ها خوردگی و زنگ‌زدگی است که بعد از مدتی می‌تواند باعث تغییر رنگ و مزه در آب شود. بنابراین استفاده از این مخزن امروزه کاربرد زیادی ندارد.
  2. مخزن‌های پلی‌اتیلن که رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع مخزن آب هستند که در انواع مختلفی همچون تک لایه، دولایه‌ و سه لایه وجود دارند و در بسیاری از صنایع به کار می‌روند. با توجه به ویژگی‌های مناسبی که دارند، بهترین منبع آب در شمیرانات، مخزن‌های پلی اتیلن است.
  3. مخزن‌های فایبرگلاس یا کامپوزیتی هم یکی دیگر از انواع مخزن‌های آب هستند که ابعاد و سایزهای مختلفی دارند و در بسیاری از صنایع به کار می‌روند.

مهم‌ترین نکاتی که برای خرید مخزن آب در شمیرانات باید رعایت کنید

قبل از خرید مخزن آب باید از قبل به نکات و پارامترهای مختلفی توجه کنید. نکاتی که لازم است قبل از خرید مخزن در شمیرانات به آن توجه کنید عبارتند از:

  • مقدار آب مصرفی و کیفیت و سلامت آب
  •  مقدار فشار آب
  • نوع و جنس مخزن و مواد تشکیل دهنده آن
  • ساختار و طراحی مخزن و نحوه نصب آن
  • ویژگی‌های بهداشتی مخزن همچون داشتن خاصیت آنتی یو وی و آنتی باکتریال بودن
  • داشتن گواهی استاندارد و گارانتی 
  • دارا بودن خاصیت فود گرید برای استفاده از مواد غذایی در مخزن 
  • داشتن قیمت معقول و هزینه‌های نصب و هزینه قطعات جانبی

تمامی این موارد در قیمت مخزن آب در شمیرانات نقش دارند و می‎‌توانند در تعیین قیمت تاثیرگذار باشند.

سخن پایانی در خصوص خرید مخزن آن در شمیرانات

در این مقاله در مورد خرید مخزن آب در شمیرانات صحبت کردیم. شمیرانات یکی از شهرستان‌های تهران بوده که ساکنین آن برای ذخیره آب به مخزن پلی‌اتیلن نیاز دارند. این مخازن ویژگی‌های مثبتی همچون طول عمر بالا، قیمت مناسب و معقول، دارای ابعاد و لایه‌های مختلف، کیفیت بالای آب را دارند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای مخزن آب در صنعت کشاورزی و آبیاری باغ است. از آنجایی که شمیرانات شهرستانی ییلاقی و خوش آب و هوا است، بیشترین کاربرد مخازن برای آبیاری باغ و ذخیره آب در ویلاها است. بهترین نوع از مخازن هم از جنس پلاستیک بوده که قبل از خرید باید به پارامترهای مختلفی همچون داشتن گواهی استاندارد، قیمت معقول، نوع متریال آن توجه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *