آموزشی

استفاده از مخزن آب پلی اتیلن جهت تامین آب آشامیدنی زائران در پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مذهبی کشور و جهان تشیع است که همه ساله برگزار می‌شود. بدون شک اجرای هرچه بهتر این مراسم، نیازمند برنامه‌ریزی‌ها و تامین دقیق نیازها است. یکی از این نیازهای حیاتی، تامین آب آشامیدنی است که تاثیر بسزایی در راحتی زائران دارد.

طولانی بودن مسیر، ازدحام جمعیت و نیز گرمای شدید هوا، همه و همه لزوم اجرای صحیح تامین آب آشامیدنی را یادآور می‌شوند.

در سال‌های گذشته تامین آب مورد نیاز زائران به شیوه‌های مختلفی انجام شد که فراهم کردن بطری‌های آب آشامیدنی و نیز تعبیه مخازن آب در مسیر پیاده‌روی، از جمله آنها هستند.

برای تامین آب راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ نیز پیش‌بینی‌های زیادی صورت گرفته است تا بتوان با رفع نواقص و کمبودهای سال‌های پیش، خدمات بهتری به زائرین ارائه داد.

در سال ۱۴۰۲ هم آب آشامیدنی مورد نیاز شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین، با ترکیبی از شیوه‌های پیشین انجام می‌شود. در این میان برخی خیرین و نیز می‌توانند با مشارکت خود به هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم کمک کنند.

هموطنانی که قصد دارند نذر آب اربعین انجام دهند، می‌توانند با خریداری مخزن آب و اهدای آن به ستادهای فعال در برگزاری مراسم اربعین ۱۴۰۲، سهمی در تامین آب زائرین امام حسین (ع) داشته باشند.

چرا خرید مخزن آب می‌تواند برای پیاده روی اربعین قدم مثبتی باشد؟

در سال‌های گذشته تامین آب آشامیدنی زائران عمدتاً از طریق بطری‌های آب معدنی تامین می‌شده است. اما در بعضی قسمت‌های مسیر بعضی از خیرین با خرید چند مخزن یا تانکر آب، توانستند به موکب‌های اربعین آب شرب بدهند. شما هم اگر نذری دارید یا می‌خواهید در پویش نذر آب شرکت کنید که در سال‌های گذشته توسط آستان قدس رضوی راه اندازی شده، سقای اربعین باشید.

مشارکت شما در میزبانی باشکوه مراسم پیاده روی اربعین می‌تواند با خرید یک تانکر آب باشد. بسته به بودجه‌ای که برای اینکار در نظر گرفته‌اید، می‌توانید انواع تانکرهای آب از چندصد تا چند هزار لیتری را در فروشگاه البرزمخزن ببینید و به صورت آنلاین خریداری کنید. این مخازن به خاطر ساختار سه لایه‌ای که دارند ضد نور خورشید هستند. به این معنا که اشعه UV از دیواره‌های آن عبور نمی‌کند و می‌توان آن را زیر نور آفتاب نیز نگهداری کرد.

به علاوه ضد باکتریال و ضد جلبک بودن این مخازن پلی اتیلنی باعث شده تا بتوانید آب آشامیدنی را برای مدت زمان طولانی در آنها نگهداری کنید. پس اگر قصد کمک به زائرین محترم کربلا را دارید و می‌خواهید آب گوارا در حجم بالا برای آنها تامین کنید، خرید مخزن آب پلی اتیلنی می‌تواند راه حل خوبی باشد. چنانچه سوالی در این زمینه داشتید، همکاران ما در البرزمخزن در کنار شما هستند تا راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *