معرفی محصولات

پمپ آب کشاورزی + لیست قیمت و مشخصات

پمپ آب کشاورزی

پمپ آب کشاورزی نقش مهمی در صنعت کشاورزی دارد و به فعالان این حوزه در آبیاری محصولات و انتقال آب کمک می‌کند. برخی از کشاورزان در کنار فعالیت‌های زراعی خود به کار دامپروری هم مشغول هستند و برای تامین آب مورد نیاز دام‌ها به پمپ کشاورزی احتیاج دارند. عدم استفاده از پمپ در برخی مناطق شاید کشاورزی را دشوار کند؛ اما مسلماً در بسیاری از مناطق دیگر، انجام فعالیت‌های زراعی بدون پمپ کشاورزی غیر ممکن است. در ادامه به موارد استفاده از پمپ آب کشاورزی، انواع مختلف آن و نیز عواملی که می‌توانند بر قیمت پمپ آب کشاورزی تاثیر بگذارند می‌پردازیم. علاوه بر این نکاتی را برای خرید پمپ آب کشاورزی ارائه خواهیم داد.

کاربردهای پمپ آب کشاورزی

پمپ کشاورزی برای مصارف مختلفی در مزارع استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای اصلی آن، آبیاری مستقیم محصولات است. این فرآیند شامل پمپاژ آب از منبعی مانند رودخانه، سد، چشمه، حوضچه آب و یا چاه برای آبیاری محصولات کشاورزی است. این امر به ویژه در مناطق با بارندگی کم یا مناطق مستعد خشکسالی اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که از این دست مناطق در کشور ما بسیار زیاد است، خرید پمپ آب کشاورزی بسیار حیاتی محسوب می‌شود.

پمپ های آب برای انتقال آب از یک مکان به مکان دیگر در زمین کشاورزی نیز استفاده می‌شوند. پر کردن مخازن کشاورزی و آبشخور دام‌ها و نیز جابجایی آب بین مزارع یا سطوح مختلف با اختلاف ارتفاع از جمله این کاربردها هستند.

انواع پمپ آب کشاورزی + لیست قیمت و مشخصات

وقتی صحبت از قیمت پمپ آب کشاورزی در میان باشد، نمی‌توان انواع آن را در نظر نگرفت. زیرا ویژگی‌ها و مشخصات این پمپ‌ها روی قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد. البته موارد دیگری نیز وجود دارند که در قیمت پمپ کشاورزی دخیل هستند. این موارد را در بخش‌های بعد بررسی می‌کنیم.

انواع مختلفی از پمپ آب کشاورزی در بازار موجود است که از لحاظ محل نصب و شیوه عملکرد با هم متفاوت هستند. برخی از انواع آنها در جایی بالاتر از سطح آب و برخی دیگر زیر آب نصب می‌شوند. پمپ شناور نیز یکی دیگر از مدل‌های پمپ کشاورزی است که کاربردهای خاص خود را دارد. همانطور که از نام این پمپ پیداست، برای غوطه‌ور شدن در آب طراحی شده است و اغلب برای پمپاژ آب از چاه‌های عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. در شرایطی که فضای محدودی برای پمپ در سطح وجود داشته باشد نیز خرید پمپ آب کشاورزی شناور گزینه مناسبی است.

از لحاظ شیوه کار، مدل‌های مختلفی مثل پمپ‌های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ، پمپ کشاورزی توربینی و پمپ آب کشاورزی پروانه‌ای وجود دارند.

پمپ های سانتریفیوژ یا گریز از مرکز رایج‌ترین نوع پمپ آب کشاورزی هستند. این پمپ‌ها از یک پروانه چرخان برای ایجاد جریان آب استفاده می‌کنند. پمپ‌های گزیر از مرکز در اندازه‌های متنوعی موجود هستند و می‌توانند دبی و فشارهای مختلف را تحمل کنند.

با این توضیحات، در جدول زیر می‌توانید لیست کاملی از انواع این محصولات را به همراه قیمت و مشخصات آنها ببینید.

جدول قیمت و مشخصات

نام محصولتوان(اسب بخار)
پمپ آب جتی پروانه نوریل مارکوئیس1
پمپ آب جتی پروانه استیل دیفیوزر چدنی مارکوئیس1
پمپ آب جتی نوریل مارکوئیس 1
پمپ آب بشقابی پروانه برنزی مارکوئیس1
پمپ آب نیم اسب مارکوئیس0.5

 

عوامل موثر بر قیمت پمپ آب کشاورزی

پارامترهای مختلفی روی قیمت موثر هستند که مهم‌ترین آن‌ها نوع پمپ است. پمپ‌های سانتریفیوژ سطحی معمولاً قیمت پایین‌تری نسبت به مدل‌های دیگر دارند. در مقابل، مدل‌های عمودی گران‌تر هستند. قیمت پمپ آب کشاورزی توربینی نیز جزو گزینه‌های مقرون به صرفه طبقه بندی می‌شود.

اندازه پمپ یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت است. پمپ های بزرگتر که می‌توانند دبی و فشار بالاتری را تحمل کنند نسبت به پمپ های کوچک، قیمت بیشتری خواهند داشت.

نکاتی در مورد خرید پمپ آب کشاورزی

  • هنگام خرید پمپ آب کشاورزی، توجه و به نیازها و نوع کاربری‌ای که دارید، از اهمیت زیادی برخوردار است. اندازه مزرعه، منبع آبی که از آن استفاده خواهید کرد و نوع محصول یا دامی که دارید از جمله عواملی هستند که باید در نظر بگیرید.
  • دبی و فشار پمپ نیز از دیگر مواردی است که هنگام خرید پمپ کشاورزی باید به آن توجه کنید. این مقادیر به اندازه مزرعه شما و مقدار آبی که برای جابجایی نیاز دارید بستگی دارد.
  • پیش از خرید، زمان کافی برای تحقیق در مورد بهترین پمپ آب کشاورزی در نظر بگیرید. انتخاب سازنده معتبر با سابقه تولید پمپ‌های با کیفیت، تاثیر زیادی روی تجربه شما از خرید خواهد داشت. مشورت با دیگر کشاورزان فعال در این حوزه و نیز کارشناسان و متخصصان، می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید و قیمت پمپ کشاورزی باشد.

مخزن 500 لیتری؛ مخزن 1000 لیتری؛ مخزن 2000 لیتری؛ مخزن 3000 لیتری؛ مخزن 5000 لیتری؛ مخزن افقی؛ مخزن عمودی؛ مخزن آب 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *