آموزشی

راهنمای جامع تخلیه مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی

تخلیه مخازن پلی اتیلن

یکی از نکات مهم نگهداری و حمل نقل محصولات پلی اتیلنی، بحث تخلیه و بارگیری آنهاست. تخلیه مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی با وجود ابعاد بزرگی که دارند، بسیار ساده انجام می‌شود. چراکه وزن آنها کم بوده و برای بارگیری مخازن پلی اتیلن نیازی به بالابر، جرثقیل یا لیفتراک نخواهید داشت. با این وجود نکاتی درباره تخلیه مخازن پلی اتیلن وجود دارد که باید رعایت شود تا از نظر طول عمر و سلامت محصول، اطمینان حاصل شود. با البرزمخزن همراه باشید تا به طور کامل موضوع تخلیه و بارگیری مخزن پلی اتیلن را با هم بررسی کنیم.

برای تخلیه مخزن در حجم‌های مختلف چه باید کرد؟

با توجه به اینکه ابعاد مخازن پلی اتیلن بعضاً بسیار بزرگ است، یکی از دغدغه‌هایی که مشتریان دارند این است که بارگیری و تخلیه مخزن چگونه باید انجام شود؟ گرچه جنس پلاستیکی و در واقع پلی اتیلنی تانکرهای آبی که در البرزمخزن به فروش می‌رسند، تا حد زیادی این مشکل را رفع کرده است؛ بارگیری و تخلیه مخازن پلی اتیلن به خاطر وزن نسبتاً کمی که دارند، بدون نیاز به بالابر یا جرثقیل، قابل انجام است. با این حال نکاتی برای حمل و نقل این تانکرها وجود دارد که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم.

یکی از روش‌های رایج برای بارگیری مخازن پلی اتیلن، استفاده از یک لاستیک و کمک نیروی انسانی است. در این روش بسته به ظرفیت تانکر آب، تعداد نفرات درگیر متغیر است. به طور کلی مخازن 70 لیتری تا 1000 لیتری را می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی، توسط یک یا دو نفر جا به جا کنید. تخلیه این مخازن توسط نیروهای آموزش دیده البرزمخزن درب محل مورد نظر شما انجام می‌شود و از این نظر هیچ نگرانی‌ای نخواهید داشت.

برای تخلیه مخازن پلی اتیلن در حجم‌های 1500 لیتر تا 3000 لیتر اما، حتماً به دو نفر نیروی انسانی نیاز دارید. هرچه حجم تانکرها بالاتر برود، برای تخلیه مخزن نیاز به افراد بیشتری خواهید داشت که در ادامه مقاله به طور مفصل درباره تعداد نیروهای انسانی مورد نیاز برای تخلیه و بارگیری مخازن پلی اتیلن، توضیح خواهیم داد. نکته مهم استفاده از تعدادی لاستیک اتومبیل به عنوان ضربه‌گیر در پشت وسیله باری است. که البته در صورت خرید تانکر از البرز مخزن، نیروهای ما با رعایت تمامی شرایط حمل و نقل، محصول را به دست شما خواهند رساند.

تخلیه و بارگیری مخزن پلی اتیلن بیست هزار لیتری چگونه است؟

تنها مورد استثنا درمورد تخلیه مخازن پلی اتیلن، تانکرهای 20000 لیتری هستند. برای جا به جایی این محصولات، می‌بایست از جرثقیل یا لیفتراک استفاده کرد. توجه داشته باشید که جرثقیل باید حتماً شاخک دو متری یا بلندتر داشته باشد تا در حین بالا بردن منبع، دچار مشکل نشود. هرگونه تخلیه یا بارگیری مخزن پلی اتیلن با این حجم بدون این تجهیزات و شرایط، ممکن است به آسیب دیدگی جدی مخزن منتهی شود.

نحوه بارگیری این نوع از مخازن پلی اتیلن، از طریق دو درب تعبیه شده در قسمت بالای تانکر است. طبق روش استاندارد بارگیری مخازن پلی اتیلن، درب‌های تانکر باز شده و تسمه جرثقیل از یک درب وارد و از درب دیگر خارج خواهد شد. در این حالت تانکر به خوبی مهار شده و در هنگام بالا کشیده شدن امنیت آن حفظ خواهد شد.

نکته مهم دیگر حرکت پاندولی مخزن آب در زمان بالا کشیده شدن است. هنگامی که جرثقیل تانکر را از کف تریلی بلند می‌کند، حرکات دورانی آن می‌تواند برای افرادی که نزدیک خودرو هستند، ایجاد خطر کند. پس باید احتیاط شود که در حین جا به جایی یا بلند کردن، مخزن با کسی یا جایی برخورد نکند. توصیه می‌شود در هنگام بالا بردن و پایین گذاشتن، به وسیله دو یا سه نفر، تانکر مهار شود.

برای تخلیه مخازن پلی اتیلن، به چند نفر نیاز داریم؟

از نظر تجهیزات و تعداد افراد مورد نیاز برای جا به جایی مخازن پلی اتیلن، بسته به نوع مخزن و لیتراژ آن متفاوت است. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، تانکرهای 70 لیتری الی 1000 لیتری را می‌توان به تنهایی نیز حمل کرد. اما برای منابع پلی اتیلن 1500 لیتر الی 3000 لیتر، به حداقل دو نفر نیاز خواهید داشت. این قضیه برای لیتراژهای 4000 تا 6000 به 3 الی 4 نفر تغییر می‌کند.

از بزرگترین مخازن آب پلی اتیلن، تانکرهای 10 هزار لیتری هستند که گرچه وزن آنها سبک است اما به دلیل ابعاد بزرگشان باید در تخلیه و جابه جایی آنها دقت کرد. یک تانکر ده هزار لیتری را صرفاً با کمک 5 نفر و ایجاد یک سکوی تخلیه می‌توانید بارگیری کنید. منظور از سکوی تخلیه، قرار دادن مجموعه‌ای از پالت‌ها و 4 الی 6 عدد لاستیک فرسوده ماشین سواری است که بتواند جایگاه مناسبی برای تخلیه مخزن باشد. دو لاستیک فرسوده کامیون هم می‌توانند جایگزین‌های مناسبی به عنوان ضربه‌گیر باشند.

برای راحتی بیشتر می‌توانید از جرثقیل برای تخلیه مخازن پلی اتیلن در ابعاد بزرگ استفاده کنید. خصوصاً اگر تانکر شما 20 هزار لیتری باشد. در این شرایط علاوه بر جرثقیل، به حداقل دو یا سه نفر برای مهار حرکات پاندولی مخزن نیاز پیدا خواهید کرد. از آنجایی که این تانکرها دو درب در قسمت بالایی خود دارند، تسمه جرثقیل از میان آنها عبور کرده و محکم خواهد شد.

البرزمخزن برای تخلیه مخازن پلی اتیلن چه خدماتی ارائه می‌کند؟

اگر قصد خرید تانکر آب در هر لیتراژی را از البرزمخزن دارید، نیازی نیست به چگونگی تخلیه یا جابه جایی آن فکر کنید. خوشبختانه تمامی رانندگان فروشگاه البرزمخزن برای چنین موقعیت‌هایی آموزش دیده‌اند. زمانی که شما سفارش خرید خود را در سایت ثبت می‌کنید، تانکر مورد نظر شما با رعایت کلیه شرایط و نکات، روی جرثقیل بارگیری می‌شود و به مقصد شما فرستاده خواهد شد.

نیروهایی که از طرف البرزمخزن برای تخلیه مخزن و نصب آن می‌آیند، با تمامی روش‌های تخلیه محصولات پلی اتیلنی آشنایی دارند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند. لذا در چنین شرایطی با شما نهایت همکاری را خواهند داشت. البته توجه داشته باشید که این خدمات شامل جا به جا کردن مخزن از درب محل قید شده در آدرس تا محل نصب در ساختمان یا داخل ملک نمی‌شود. در چنین شرایطی بهتر است قبل از ثبت سفارش، برای گرفتن مشاوره رایگان، با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله درباره شرایط تخلیه مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی توضیحات لازم را ارائه کردیم. اینکه چه تجهیزات و چه تعداد افرادی برای تخلیه یک مخزن پلی اتیلن نیاز است، به طور مستقیم به لیتراژ و ابعاد آن مخزن بستگی دارد. ممکن است تخلیه یک مخزن پلی اتیلن تنها توسط یک نفر امکان‌پذیر باشد اما در لیتراژ بالا، به جرثقیل یا لیتراژ نیاز پیدا کنید.

تجهیزات رایج برای تخلیه و بارگیری مخزن پلی اتیلن مانند پالت یا لاستیک فرسوده، توسط رانندگان مجموعه البرزمخزن تامین می‌شود. پس اگر قصد خرید مخازن آب پلی اتیلنی را دارید، از این نظر خیالتان راحت باشد. همه چیز تحت کنترل نیروهای آموزش دیده و باتجربه ماست تا محصول خریداری شده شما بدون هیچگونه آسیبی به دست‌تان برسد. چنانچه درباره هرکدام از مراحل ثبت سفارش و تحویل گرفتن محصول سوالی دارید، می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در وب سایت، با همکاران ما در بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. از توجه شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 1 =