آموزشی

بزرگترین مخزن پلی اتیلن، ابعاد و قیمت

بزرگترین مخزن پلی اتیلن

محبوب‌ترین و مقرون‌‌به‌صرفه‌ترین مخزن بزرگ آب پلی اتیلن، مخزن 20000 لیتری است. نصب مخازن حجیم پلی اتیلن ساده‌تر و کم هزینه‌تر از مخازن دیگر است. و تعمیر و نگهداری آنها نیز هزینه کمتری دارد.

همچنین می‌توان برای افزایش حجم ذخیره‌سازی آب یا مایعات دیگر، به جای خرید یک مخزن بزرگ آب، چندین مخزن حجیم را به هم متصل کرد.

بزرگترین مخزن پلی اتیلن در ایران چقدر است؟

بزرگترین منبع آب  در ایران حداکثر تا حجم 30.000 لیتر به صورت یکپارچه ساخته می‌شود. این مخزن آب بزرگ به خاطر تقاضای کم در بازار، به طور معمول تولید نمی‌شود. در صورت نیاز باید آن را سفارش داد و مدت زمان تولید آن نیز زیاد می‌باشد. به همین دلیل بهتر است در صورت نیاز به مخزن بزرگ آب در این حجم یا حجم بیشتر، از سایر مخازن حجیم پلی اتیلن استفاده کنید.

همچنین جالب است بدانید یکی از بزرگترین مخازن آب در جهان، مخزن ذخیره آب آشامیدنی با حجم قابل استفاده بیش از 800 متر مربع است. که در حال حاضر بزرگترین مخزن آب در جهان ساخته‌شده از پلی اتیلن در آلمان است. این بزرگترین مخزن حجیم جهان با سه محفظه ذخیره‌سازی و یک محفظه دریچه که به صورت عرضی بر روی آن قرار گرفته‌است، ساخته‌شده است. این مخزن از لوله‌های HDPE 100 ساخته‌شده توسط شرکت آلمانی FRANK می‌باشد.

بزرگترین مخزن پلی اتیلن

بزرگترین مخزن پلی اتیلن تهران پلیمر یارا چقدر است؟

ابعاد منابع آب شرکت تهران پلیمر متنوع بوده و در لیتراژهای 20 تا 20000 لیتر در حال تولید هستند. مخزن 20000 لیتری عمودی بزرگترین مخزن پلی اتیلن این شرکت است. این مخزن بزرگ آب، مانند تمامی مخازن این شرکت، ساخته‌شده از مواد اولیه درجه یک دارای گرید غذایی بوده و نوع سه لایه آن ضد جلبک و آنتی باکتریال می‌باشد. کلیه مخازن به صورت یکپارچه تولید می‌شوند. و روش ساخت مخزن آب در این شرکت به روش روتیشنال مولدینگ می‌باشد. مخزن 20000 لیتری عمودی که بزرگترین مخزن پلی اتیلن است، در دو مدل عمودی کوتاه و عمودی بلند تولید می‌شود. ابعاد آنها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نام محصول قطر(cm) ارتفاع کل (cm) ارتفاع مفید (cm) توضیحات قیمت مخزن حجیم آب پلی اتیلن
مخزن بزرگ آب عمودی 20،000 لیتری کوتاه 310 305 295 دارای نوع سه لایه ضد جلبک و آنتی باکتریال قیمت روز
مخزن حجیم آب عمودی 20،000 لیتری بلند 260 415 390 دارای نوع سه لایه ضد جلبک و آنتی باکتریال قیمت روز

جالب است بدانید بزرگترین مخزن افقی پلی اتیلن ایران، نخستین بار در شرکت تهران پلیمر یارا در حجم 15000 لیتر تولید شده‌است.

نمونه‌های دیگر از مخزن پلاستیکی بزرگ شرکت تهران پلیمر که می‌توان به عنوان مخزن حجیم آب در منزل، کشاورزی و … استفاده کرد، می‌توان موارد زیر را نام برد:

بزرگترین مخزن پلی اتیلن در طرح های متفاوت ابعاد مخزن بزرگ آب پلی اتیلن توضیحات قیمت مخزن بزرگ آب پلی اتیلن
مخزن حجیم افقی 15.000 لیتری ارتفاع کل(cm) عرض کل (cm) طول (cm) دارای نوع سه لایه ضد جلبک و آنتی باکتریال قیمت روز
242 238 398
مخزن حجیم قیفی 10.000 لیتری قطر (cm) ارتفاع کل (cm) ارتفاع مفید(cm) دارای نوع سه لایه ضد جلبک و آنتی باکتریال قیمت روز
215 345 330
مخزن حجیم بیضی 5.000 لیتری ارتفاع کل(cm) عرض کل (cm) طول (cm) دارای نوع سه لایه ضد جلبک و آنتی باکتریال قیمت روز
137 197 294
مخزن حجیم آسان رو 2.000 لیتری ارتفاع کل(cm) عرض کل (cm) طول (cm) دارای نوع سه لایه ضد جلبک و آنتی باکتریال قیمت روز
195 64 233
مخزن حجیم مکعبی رو 2.000 لیتری ارتفاع کل(cm) عرض کل (cm) طول (cm) دارای نوع سه لایه ضد جلبک و آنتی باکتریال قیمت روز
82 120 229
مخزن حجیم زیرپله ای 1500 لیتری ارتفاع کل(cm) عرض کل (cm) طول (cm) دارای نوع سه لایه ضد جلبک و آنتی باکتریال قیمت روز
135 105 186

مشخصات مخازن بزرگ پلی اتیلن

1- مخزن حجیم پلی اتیلن در شرکت تهران پلیمر بسته به نوع کاربرد آنها به صورت تک، سه و چهار لایه ضد جلبک و آنتی باکتریال تولید می‌شوند.

2- کلیه مخازن شرکت دارای پروانه بهداشتی ساخت و نشان ملی استاندارد بوده. و نوع سه و چهار لایه آن دارای نشان آنتی باکتریال به صورت مندرج روی محصولات است.

3- این مخازن بزرگ آب، با مواد اولیه از جنس پلی‌اتیلن نیمه سنگین با گرید بهداشتی تولید می‌شوند. همچنین با بهره‌گیری از تکنولوژی نانو، به عنوان تنها تولیدکننده مخزن آنتی باکتریال آب در ایران است. این مخازن حجیم بهداشتی‌ترین مخزن بزرگ آب پلی اتیلن، جهت نگهداری آب و انواع مایعات می‌باشند. مایعات در این مخازن هیچ نوع تغییر در رنگ، بو و مزه نخواهند داشت.

4- پر استفاده‌ترین مخزن بزرگ پلی اتیلن، تانکر ده هزار لیتری و تانکر 20.000 لیتری است. که برای ذخیره‌سازی در حجم‌های بالا قابل استفاده است. نمونه‌ای از آن، مخزن بزرگ عمودی 20000 لیتری مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و آنتی باکتریال بوده که از دوام بالایی بر خوردار است.

5- قیمت مخازن حجیم پلی اتیلن به عوامل مختلفی بستگی دارد. مانند: مواد اولیه، کیفیت، ضخامت، روش تولید، نوع گارانتی و چند لایه بودن. لیست قیمت منبع آب را در این صفحه می توانید ببیند.

کاربرد بزرگترین مخزن پلی اتیلن

موارد استفاده مخازن بزرگ پلاستیکی

  • نصب در ارتفاع، به عنوان تانکرآب هوایی
  • استفاده در مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی
  • جهت آبیاری پارک‌ها و استفاده تفریحی
  • شستشوی توالت تجاری و صنعتی
  • استفاده در ساختمان‌سازی

مخزن بزرگ هوایی

اتصال چندین مخزن پلاستیکی بزرگ آب با یکدیگر

با توجه به محدودیت‌ها در ابعاد مخازن پلی اتیلن استاندارد و محدودیت در ارتفاع ساختمان‌ها، یکی از بهترین روش‌های استفاده از مخزن حجیم آب، متصل نمودن مخازن آب به یکدیگر برای افزایش حجم ذخیره‌سازی آب است. در این روش معمولا تعداد کافی مخزن بزرگ آب در لیتراژهای 10.000، 15.000، 20.000 و یا مخازنی با حجم متوسط مانند مخزن 5.000 لیتر و … به صورت موازی به یکدیگر متصل می‌شوند. در این حالت بهتر است هر مخزن شیر فلکه جداگانه داشته باشد.

استفاده از این روش به‌صرفه‌ترین راه برای افزایش حجم ذخیره‌سازی آب و داشتن مخزن حجیم آب است.

نکات حمل مخزن بزرگ آب پلی اتیلن

حمل مخزن بزرگ پلی اتیلن

معمولا حمل مخزن حجیم و بزرگتر از 15.000 لیتر مشمول قوانین محموله‌های ترافیکی می‌شود. و برای حمل نیاز به تریلی و در زمان تخلیه نیاز به جرثقیل دارند.

حتما توجه کنید در بارگیری مخازن بزرگ آب و تخلیه آنها، جهت مهار حرکت پاندولی مخزن در زمان بلند کردن آن، با استفاده از طناب، تسمه و کمک دو الی سه نفر، حرکت مخزن را مهار کنید.

سخن آخر

از محبوبت‌ترین و پرکاربردترین مخازن پلی اتیلن بزرگ، مخزن 20.000 لیتری پلی اتیلن می‌باشد. این مخزن بزرگ آب به گونه‌ای طراحی شده‌است که تحمل آن در برابر نیروی ثقل آب بالا بوده و در شرایط استاندارد بدون هیچ مشکلی تا ده‌ها سال قابل استفاده است. به عنوان یکی از نکات مهم در خرید منبع آب، باید این را هم در نظر بگیرید؛ که علاوه بر خرید مخزن بزرگ آب، یکی دیگر از راه‌های افزایش حجم ذخیره‌سازی، اتصال چندین مخزن به یکدیگر است.

از مزایای اصلی اتصال چندین تانکر آب، کاهش خطر و همچنین انعطاف‌پذیری این روش برای اضافه کردن حجم بیشتر در طول زمان، در صورت افزایش نیاز به آب است. در نظر داشته باشید در این حالت اگر یک مخزن آسیب ببیند یا دچار مشکل شود، شما نیاز به تعویض یک مخزن در آن سیستم خواهید داشت. به جای آنکه بخواهید یک مخزن بسیار بزرک که هزینه زیادی برای آن پرداخت کرده‌اید را تعویض کنید.

قیمت مخزن آب؛ مخزن 500 لیتری؛ مخزن 1000 لیتری؛ مخزن 2000 لیتری؛ مخزن 3000 لیتری؛ مخزن 5000 لیتری؛ مخزن افقی؛ مخزن عمودی؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *