اخبار

احداث مخزن ذخیره آب سیستان و بلوچستان

احداث مخزن ذخیره آب سیستان و بلوچستان

عملیات احداث مخزن ذخیره آب سیستان و بلوچستان در روز چهارشنبه ۱۹ بهمن آغاز شد. هدف از اجرای این پروژه، ذخیره آب شرب مورد نیاز شهر بمپور است و طی یک قرارداد به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

قرار است مخزن ذخیره آب سیستان و بلوچستان در شهر بمپور با حجمی برابر با ۵۰۰۰ متر مکعب ساخته شود و پیش‌بینی می‌شود ظرفیت آن برای ذخیره آب شرب این شهر تا سال ۱۴۳۰ کافی باشد.

بمپور شهرستانی در سیستان و بلوچستان است که به گفته علیرضا قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب این استان، دارای ۳ شهر، ۴ دهستان و ۳۸ روستا است. البته بخش بزرگی از جمعیت روستایی یعنی ۲۸ روستا که حدود ۹۶ درصد آن را تشکیل می‌دهند، به شبکه آبرسانی دسترسی دارند.

این مراسم با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان، جمعی از دیگر مسئولین استانی و نیز تعدادی از معتمدان محلی شهر بمپور برگزار شد.

احداث مخزن ذخیره آب سیستان و بلوچستان، بخشی از یک پروژه عظیم کشوری است

این طرح بخشی از تلاش دولت سیزدهم برای ارتقای سطح کیفی آبرسانی روستایی است که با انجام آن و دیگر طرح‌های مشابه در سراسر کشور، شاخص آبرسانی به بالاتر از ۹۰ درصد خواهد رسید. برای این برنامه‌ها بیش از ۱۹۰ هزار میلیارد ریال معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است تا و تجهیزات آبرسانی برای ۷۱۳۵ روستا تامین شود. سهم استان سیستان و بلوچستان از این بودجه نزدیک به ۵۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۲۵ درصد بودجه کشوری است که برای ۱۷۵۱ روستا صرف خواهد شد. به این ترتیب بزرگ‌ترین قراردهای طرح آبرسانی به این استان اختصاص پیدا کرده است که البته خود از نیازهای وسیع این استان حکایت دارد.

در بخش‌های دیگر این پروژه در استان سیستان و بلوچستان،  از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است و طبق برنامه‌ها قرار است در طی مدت ۳۰ ماه، عملیات‌های دیگری شامل لوله‌گذاری به طول ۲۵۰۰ کیلومتر، احداث مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ آب و نیز ایجاد منابع تامین آب جدید صورت گیرد.

در شرایط کم آبی سیستان و بلوچستان چه کنیم؟

با اینکه احداث مخزن ذخیره آب سیستان و بلوچستان می‌تواند تا حد زیادی مشکلات آب این منطقه را حل کند اما هموطنان ما در این استان می‌توانند برای روزهای کم آبی پیش رو از روش‌های جایگزین دیگری نیز استفاده نمایند. نصب مخازن آب در ساختمان‌های مسکونی و تجاری می‌تواند به حل مشکل فشار آب و ذخیره آن کمک کند. اگر قصد نصب پمپ آب خانگی را دارید باید برای استفاده از آن مخزن آب نیز تهیه کنید. بهترین پیشنهاد نصب و خریداری پمپ آب پلی‌اتیلن است. البرزمخزن با تجربه طولانی در فروش محصولات پلی‌اتیلنی می‌تواند در این زمینه شما را یاری دهد.

چرا مخازن پلی اتیلنی را پیشنهاد می‌دهیم؟ چون سه لایه آنتی‌باکتریال هستند و می‌توانید با خیال راحت آب آشامیدنی را برای مدت زمان طولانی در آن نگهداری کنید. به علاوه به خاطر ساختار آن، نور خورشید به درونش نفوذ نمی‌کند و در نتیجه آب دچار جلبک‌زدگی نمی‌شود. شما می‌توانید لیست محصولات البرزمخزن را از طریق منوهای سایت ببینید.

مخزن 500 لیتری؛ مخزن 1000 لیتری؛ مخزن 2000 لیتری؛ مخزن 3000 لیتری؛ مخزن 5000 لیتری؛ مخزن افقی؛ مخزن عمودی؛ مخزن آب 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *