آموزشی

اشتباهات متداول در خرید مخزن آب

اشتباهات متداول در خرید مخزن آب

اگر قصد دارید مخزن آب جدیدی برای ساختمان یا فضای باز بخرید، نکاتی وجود دارند که دانستن آنها به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را انجام دهید. در این مقاله از البرزمخزن، می‌خواهیم علاوه بر بررسی اشتباهات متداول در خرید مخزن آب، نکات مهم که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید را هم عنوان کنیم. با ما همراه باشید.

لیستی از اشتباهات متداول در خرید مخزن آب

1. توجه نکردن به ورودی‌های ساختمان

یکی از اشتباهات متداول در خرید مخزن آب، عدم توجه به درها یا راهروهایی است که می‌بایست مخزن آب را از آنها رد کنید. بسیار پیش آمده که مشتری نوعی از مخزن آب را سفارش داده که بدون توجه به ابعاد آن، قصد نصب آن در داخل ساختمان را داشته است. در چنین شرایطی معمولاً افراد فقط فضایی که برای نصب منبع در نظر گرفته‌اند را اندازه‌گیری می‌کنند. مثلاً می‌دانند که در حیاط یا موتورخانه فضای کافی چه از نظر عرض و چه از نظر ارتفاع برای نصب مخزن وجود دارد.

اما ابعاد در و یا ارتفاع سقف راهروها را در نظر نمی‌گیرند. در این شرایط است که تنها موقع حمل تانکر به درون ساختمان متوجه این مشکل می‌شوند. پس به عنوان اولین نکته، تمام ورودی‌های ساختمان و محل‌های گذر منبع تا محل نصب را در نظر داشته باشید و بهترین نوع مخزن آب را بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

2. آماده نبودن محل نصب مخزن

بسیار مهم است که قبل از اقدام برای خرید مخزن، نسبت به محل قرارگیری و نصب آن مطمئن باشید. یکی از اشتباهات متداول در خرید مخزن آب این است که مشتریان ابتدا خرید خود را انجام می‌دهند و بعد تازه به فکر انتخاب محل نصب آن می‌افتند. در این شرایط ممکن است فضای کافی برای قرار دادن تانکر آب در نظر نگرفته باشید.

ما در فروشگاه البرزمخزن تمام ابعاد و اندازه‌های تانکرها را با جزئیات در صفحه محصول آن وارد کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از ثبت سفارش، فضای مورد نظر خود را با این اطلاعات مقایسه کنید و اگر نیازی به گرفتن مشاوره داشتید، می‌توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

همچنین توجه داشته باشید که نصب مخزن آب نیاز به یک سطح صاف و تراز دارد. به هیچ وجه از آجر یا سنگ برای تراز کردن منبع استفاده نکنید. چرا که بعد از پر شدن مخزن، فشار نقطه‌ای به آن وارد شده و باعث شکستگی خواهد شد. اگر نیاز دارید که مخزن کمی از سطح زمین بالاتر باشد، یک پایه فلزی درست کنید یا با ساخت سکویی از سیمان، فضای مناسب نصب را ایجاد نمایید. در صفحه  نکات کلیدی نصب مخزن آب، تمام موارد مهم را به تفصیل توضیح داده‌ایم.

3. نداشتن شناخت مناسب از ورودی خروجی‌های مخزن و اتصالات آن

یکی دیگر از اشتباهات متداول در خرید مخزن آب، توجه نکردن به نوع و سایز ورودی و خروجی‌های مخزن آب است. اگر ندانید که می‌خواهید اتصالات خود را کجا وصل کنید احتمالاً در نصب خود مخزن هم با مشکل رو به رو خواهید شد. شاید حتی نوع مخزنی که خریداری می‌کنید هم اشتباه باشد. شاید به یک مخزن کتابی نیاز دارید که با نصب اتصالات مناسب بتوانید ورودی و خروجی‌های صحیح را آماده کنید.

از آنجایی که اتصالات می‌بایست با توجه به نیاز شما انتخاب و نصب شوند، قطر لوله ورودی و خروجی از مخزن و همینطور ورودی پمپ آب که باید به مخزن وصل شود، تعیین‌کننده این موارد خواهند بود. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید فکر این موارد را بکنید و سپس برای ثبت سفارش در سایت البرزمخزن اقدام نمایید. شما می‌توانید در هنگام خرید مشخص کنید که اتصالات از چه نوع و با چه تعدادی باشند. چنانچه نیاز به توضیحات بیشتر در اینباره داشتید می‌توانید از همکاران ما در بخش پشتیبانی و فروش، سوالات خود را بپرسید.

4. خرید مخزن با لیتراژ یا ابعاد اشتباه

اگر برای یک آپارتمان با تعداد واحدهای کم یک مخزن آب بسیار بزرگ تهیه کنید، غیر از اینکه پول خود را دور ریخته‌اید احتمالاً با مشکلاتی در آینده رو به رو خواهید شد. برعکس این قضیه هم صادق است. پس شاید یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از خرید مخزن آب به آن توجه داشته باشید، لیتراژ مناسب است. در مقالات قبلی البرزمخزن به طور کامل بررسی کرده‌ایم که چگونه می‌توانید لیتراژ مورد نیاز برای ساختمان‌های مسکونی را محاسبه کنید.

مخزن آب پلی اتیلن

5. انتخاب اشتباه نوع مخزن آب

فراموش نکنید که به غیر از لیتراژ، نوع مخزنی که انتخاب می‌کنید هم اهمیت زیادی دارد. یکی از اشتباهات متداول در خرید مخزن آب، تهیه نوع اشتباهی از مخزن است. این مورد می‌تواند به دو موضوع مختلف اشاره داشته باشد. یکی جنس تانکری که تهیه می‌کنید. به طور مثال اگر برای آب آشامیدنی می‌خواهید مخزن خریداری کنید، بدون شک باید به سراغ مخازن پلی اتیلنی بروید. چرا که این نوع تانکرها، آنتی باکتریال بوده و آب در آنها بو یا مزه نمی‌گیرند.

مورد دوم به نوع یا ساختار مخزن اشاره دارد. به طور مثال اگر می‌خواهید تانکر آب پلی اتیلنی خود را در زیرپله ساختمان قرار دهید، نمی‌توانید از انواع تانکرهای عمودی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. البرزمخزن مجموعه کاملی از انواع تانکرهای آب را در صفحه فروشگاه به شما معرفی می‌کند که می‌توانید با توجه به محلی که می‌خواهید مخزن را نصب کنید و استفاده‌ای که از آن دارید، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید.

6. عدم توجه به استاندارد بودن مخزن

شاید مهمترین نکته در هنگام خرید مخزن برای ذخیره آب، بحث بهداشتی بودن آن است. ممکن است در هنگام تصمیم گیری دچار یکی از اشتباهات متداول در خرید مخزن آب، یعنی صرفاً در نظر گرفتن بحث مالی بشوید. اما هیچ قیمتی نمی‌توان روی سلامتی گذاشت. پس اولویت اول شما می‌بایست مناسب بودن مخزن برای نگهداری آب آشامیدنی باشد.

تنها تانکر آبی که می‌توانید با خیال راحت چه در آفتاب و چه در فضای بسته از آن برای نگهداری آب آشامیدنی استفاده کنید، مخزن آب سه لایه پلی اتیلن است. این نوع مخازن که در وب سایت البرزمخزن در لیتراژها و ابعاد مختلف به فروش می‌رسند، بهترین گزینه برای چنین کاری هستند. چراکه هم استانداردهای بهداشتی را دارند و مواد اولیه آنها فود گرید است، هم در برابر اشعه نور خورشید مقاوم هستند. آنتی باکتریال بودن، ضد جلبک بودن، عدم تغییر بو و مزه آب آشامیدنی و همینطور مقاومت بالا از ویژگی‌های این محصولات هستند.

در هنگام خرید مخزن به چه نکاتی توجه کنیم؟

به غیر از مواردی که تا اینجا گفته شد، بعضی از نکات هستند که به طور کلی می‌بایست در هنگام خرید به آنها توجه داشته باشید. مورد اول خرید از فروشگاه معتبر است. البرزمخزن مفتخر است که به عنوان نماینده رسمی شرکت تهران پلیمر یارا، محصولات این شرکت را مستقیم از درب کارخانه به دست شما برساند و بهترین قیمت بازار را ارائه کند. همچنین خدمات پشتیبانی و گارانتی محصولات می‌توانند خیال شما را از بابت خرید راحت کنند.

مورد دیگر بازرسی مخزن خریداری شده است. اگر محصول را به صورت حضوری خریداری می‌کنید مطمئن شوید که قبل از بارگیری، آن را از نظر ایرادات ظاهری بررسی کرده‌اید. گرچه با ثبت سفارش اینترنتی از البرزمخزن هم مطمئن هستید که محصول شما بدون عیب و نقص به دست‌تان می‌رسد هم در صورت بروز هرگونه ایراد احتمالی، می‌توانید از خدمات پس از فروش و پشتیبانی این شرکت بهره‌مند شوید. چنانچه سوالی درباره خرید یا ثبت سفارش داشتید، می‌توانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

مخزن 500 لیتری؛ مخزن 1000 لیتری؛ مخزن 2000 لیتری؛ مخزن 3000 لیتری؛ مخزن 5000 لیتری؛ مخزن افقی؛ مخزن عمودی؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =