آموزشی

استاندارد مخزن آب آتش نشانی

مخزن آب آتش نشانی

مخزن آب یکی از تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی بوده و وجود حداقل یک الی دو مخزن در این مرکز الزامی است. این مخازن اغلب از جنس پلاستیکی، سیمانی، بتنی و … هستند ولی طبق استاندارد مخزن آب آتش نشانی جنس پلی اتیلن بهتر است استفاده شود. مخزن‌های پلی اتیلن قابلیت ابزارخوری دارند و می‌توان به آن شیر و قرقره مورد نیاز را متصل کرد. کیفیت و ساختار مخازن اهمیت بسیاری داشته و باید در همان ابتدا تمامی زوایا مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وجود مخزن آب آتش نشانی برای هر ساختمان تجاری و مسکونی نیز الزامی است تا از بروز حوادث و خسارات به ساختمان جلوگیری شود. در ادامه در مورد استاندارد مخزن آب آتش نشانی اطلاعات کامل‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهیم. با البرزمخزن همراه باشید.

مخزن آب آتش نشانی به طور کلی چه کاربردی دارد؟

مخزن آب آتش نشانی پلی اتیلن یکی از بهترین مخازنی است که می‌تواند حجم بالایی از آب را در خود جای دهد. این مخازن در برابر انواع شرایط از جمله بارندگی، تابش آفتاب، برف و … ایمن بوده و آسیبی نمی‌بینند. شما می‌توانید به صورت بهینه از این مخزن استفاده کرده و در عین حال کمترین هزینه را متحمل شوید. همچنین مخازن پلی اتیلن به صورت تک لایه، دو لایه و سه لایه طراحی و تولید می‌گردد که هر یک از این لایه‌ها قابلیت جدیدی را به مخزن اضافه می‌کند. مخزن آب آتش نشانی همان طور که از نامش مشخص است، برای تامین آب مورد نیاز برای اطفاء حریق در هنگام آتش سوزی به کار می‌رود.

در هنگام خرید مخزن آتش نشانی باید چه استانداردی را رعایت کرد؟

  • این مخزن باید حداقل 50 درصد آب مورد نیاز کل جعبه‌های آتش نشانی را در مدت زمان 15 دقیقه تامین کند.
  • همچنین تا جای ممکن این مخازن باید در نزدیکی پمپ‌های آب قرار گیرند تا در مواقع نیاز بتوان سریع‌تر از آن استفاده کرد.
  • مخزن آب آتش نشانی و آب شرب باید با یکدیگر تکمیل گردند تا از راکد ماندن آب جلوگیری شود.
  • تا جای ممکن این مخزن باید در مکانی به دور از بارندگی و آلودگی قرار بگیرد.

استاندارد حجم مخزن آب آتش نشانی چقدر است؟

تعیین حجم دقیق مخزن آب آتش نشانی به تعداد واحدهای آپارتمان بستگی دارد. این مخازن در حجم‌های 1000 لیتر به بالا موجود است و شما باید بر اساس نیاز خود مناسب‌ترین حجم را انتخاب کنید. با توجه به این که مخازن پلی اتیلن قادر به نگهداری آب در طولانی مدت است، در صورتی که فضای کافی برای نگهداری آب را در اختیار دارید می‌توانید با خرید این مخازن در زمان کم آبی، زندگی راحتی داشته باشید و همچنین در هنگام حریق آب کافی را در اختیار خواهید داشت.

آیا امکان استفاده از مخزن آب آشامیدنی و مخزن آب آتش نشانی به صورت اشتراکی وجود دارد؟

بله شما می‌توانید از یک مخزن هم برای تامین آب مورد نیاز آتش نشانی و هم آب شرب استفاده کنید. فقط تنها کافیست که دو خروجی در این مخزن وجود داشته باشد تا بتوانید به صورت همزمان از هر دو خروجی بهره ببرید. یکی از مزایایی که استفاده اشتراکی از مخزن آب آتش نشانی دارد این است که آب در آن همواره در جریان بوده و در نتیجه از راکد بودن آب جلوگیری می‌شود. خروجی‌های تعبیه شده در این مخزن باید یک اینچی و دو اینچی باشد.

مخزن آتش نشانی پلی اتیلن بهتر است یا فایبرگلاس؟

فایبرگلاس و پلی اتیلن هر دو یکی از مرغوب‌ترین عناصری است که استحکام محصولات را افزایش می‌دهد؛ ولی استفاده از کدام متریال در ساخت مخازن بهتر است؟ پلی اتیلن‌ها از جمله عناصری هستند که انعطاف پذیری بالایی دارد و شما می‌توانید آن را در مکان‌های مختلفی نصب کنید. ولی در مقابل برای خرید این مخازن باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید؛ در صورتی که مخازن فایبرگلاس قیمت ارزان‌تری دارند.

مقاومت بالا در برابر حریق و آتش سوزی نیز از جمله مواردی است که بر روی انتخاب شما تاثیر می‌گذارد؛ ضد حریق بودن یکی از ویژگی‌های عمده مخزن‌های پلی اتیلن است. بدین صورت که این مخازن در برابر حرارت و آتش سوزی بسیار بهینه عمل کرده و دیرتر دچار حریق می‌گردد و کیفیت و مقاومت خود را از دست نخواهد داد.

مخازن پلی اتیلن و فایبرگلاس

همچنین مخازن پلی اتیلن به صورت سه لایه تولید می‌شود تا در برابر تابش نور خورشید مقاوم بوده و از سیالات داخل خود محافظت کند. البته در صورتی که قصد نصب مخزن آتش نشانی در فضای بیرون را ندارید، نیازی نیست که هزینه بیشتری را بابت مخازن سه لایه پرداخت کنید و مخازن تک لایه نیز کفایت می‌کند.

خرید مخزن آب آتش نشانی

با توجه به این که مخزن آب آتش نشانی یکی از لوازمی است که در هنگام بروز حوادث آتش سوزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید ایمنی بالایی داشته باشد. بنابراین باید با دقت و وسواس بالایی این مخزن را خریداری کنید. رعایت استاندارد مخزن آتش نشانی اهمیت بسیاری دارد و از این رو شما باید ابتدا تمامی اطلاعات فنی در خصوص این محصول را جمع آوری کرده و سپس اقدام به خرید آن نمایید. البرز مخزن یکی از نمایندگی‌های فروش مرغوب‌ترین مخزن آب آتش نشانی در ایران است که به صورت سراسری سفارشات را برای مشتریان ارسال می‌کند.

این مخازن دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا بوده و ایمنی بالایی دارند. جهت سفارش این محصول با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نصب مخزن آتش نشانی پلی اتیلن

نصب مخزن آتش نشانی بسیار مهم است و از جمله استاندارد مخزن آب آتش نشانی به شمار می‌رود. در صورتی که فرایند نصب به درستی صورت نگیرد نمی‌توان در مواقع لزوم از آن استفاده کرد. اولین نکته‌ای که در زمینه نصب این مخازن باید به آن اهمیت دهید، محل نصب و فضای موجود در آن است. در صورتی که فضای زیادی برای قرارگیری مخزن ندارید می‌توانید از چند مخزن کوچک‌تر استفاده کنید. با توجه به این که مخازن پلی اتیلن می‌توانند به صورت افقی و عمودی نصب گردند، می‌توان این دو مخزن را به یکدیگر وصل کرد و میزان آب مورد نیاز را تامین نمود.

مزایای مخزن آب آتش نشانی پلی اتیلن

  • مخزن آب آتش نشانی پلی اتیلن از دوام و استحکام بالایی برخوردار است و در برابر خوردگی و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • این مخزن بسیار باکیفیت بوده و ایمنی بالایی دارد و می‌توان به صورت همزمان از آب برای تامین آب شرب و آب آتش نشانی استفاده نمود.
  • حجم و گنجایش این مخزن بسیار بالا بوده و می‌تواند جوابگوی نیاز آپارتمان‌های بزرگ نیز باشد.
  • استاندارد مخزن آب آتش نشانی به نیاز ساختمان بستگی دارد و به راحتی از طریق مخازن پلی اتیلن قابل تامین است.
  • این مخازن به صورت سه لایه تولید می‌شود و از ورود اشعه‌های خورشید جلوگیری می‌کند.
  • مخازن پلی اتیلن در مقایسه با کیفیت و قابلیت‌های ارائه شده مقرون به صرفه است.

قیمت مخزن آب آتش نشانی پلی اتیلن

مخازن آب پلی اتیلن در حجم‌های مختلفی موجود است که هر یک از این حجم‌ها قیمت متفاوتی دارند. خرید از فروشگاه‌های معتبر این امکان را به شما می‌دهد تا ضمن داشتن مخزنی مقاوم و مرغوب، قیمت پایین‌تری را نیز پرداخت کنید. البرز مخزن ارائه کننده باکیفیت‌ترین مخازن پلی اتیلن است که به صورت مستقیم از درب کارخانه مخازن خود را به فروش می‌رساند. جهت استعلام قیمت روز انواع حجم مخزن پلی اتیلن با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *